Op maandag was er eerst turnles met juf Sanne.
Na de speeltijd gingen we eerst groot bewegen van krullenbol.
Het liedje ging over de zon, de ronde zon.
Onze vriendjes maakten grote cirkels in de lucht
en maakten ook met hun handen de stralen van de zon.
Daarna mochten ze in de hoeken
allerlei dingen doen rond de zon en de zomer.
Op dinsdag zat kleine Anna in een strandstoel
met zonnehoedje en zonnebril.
Zij was ook klaar om van de zon te genieten.
We hebben toen weer ronde bewegingen gedaan,
maar dan met verschillende lichaamsdelen.
Draaiende bewegingen met ons hoofd,
onze poep, onze benen, onze armen,...
Dat was natuurlijk dolle pret!!!
Daarna mochten onze vriendjes spelen
met scheerschuim en gele verf.
Eerst moesten ze wrijven in de schuim,
dan ronde vormen tekenen
en daarna hun tekening weer wegtoveren.
Ook in de andere hoeken konden ze spelen.
Na de middag mochten ze ook nog wat bewegen in de klas.
Op de wip, op de glijbaan, met de tollen en op de trampoline.
Ook in de andere hoeken werd gespeeld.
Op woensdag was juf Britney er niet.
De juf stelde voor om een afscheidscadeautje te maken voor haar.
Het werd een poster met een zon en heel veel hartjes er rond.
foto volgt nog
Op donderdag moest juf Britney een activiteit doen met de kleuters.
Eerst vertelde ze het verhaal van 'Vogeltje Piet'.
Dat ging over een vogeltje die geen mooie veren had.
De andere vogeltjes hadden dat wel.
Ze spraken af om te delen en vogeltje Piet een veer te geven.
Zo werd hij toch een mooie vogel.
Juf Britney vroeg dan welke vogel nog hele mooie veren heeft.
Eerst kwam een haan ter sprake, en wat later ook nog een pauw.
Die heeft natuurlijk prachtige veren.
Dus stelde ze voor om mooie veren te maken voor een pauw.
Onze vriendjes mochten zelf kiezen hoe ze de veer gingen versieren.
Ze konden stempelen met dotters, kleuren
en daarna met water erover gaan of kleven met gekleurde snippers.
Het werden allemaal kleurrijke pluimen.
Ook de pauw zelf kreeg een mooi blauwe kleur.
In de andere hoeken werd gespeeld.
Op vrijdag had de juf een boek van juf Els geleend
en bekeken we er een prent uit
en vertelden wat we daarop allemaal zagen.
Daarna speelden de kleuters met loose-parts.
Ze mochten proberen om een zonnetje
te maken met allerlei kleine spulletjes.
Er waren mooie resultaten bij.
De andere hoeken waren ook weer open om te spelen.



















































































Geen opmerkingen:
Een reactie posten